♥ 9 dagar kvar!

Hej på er!

Som sagt det närmar sig med stora steg. I går satt vi i vår trädgård med ett glas rosé och konstaterade att tiden mellan att det är lång kvar tills det är snart, har försvunnit. Det var alltså antigen eller. När det var 1-2 månader kvar, den tiden har liksom försvunnit ur våra tankar. Väldigt märklig känsla!

I tisdags skulle vi som sagt beställa blommorna till brudbuketten och tärnbuketten. Jag har tänkt att det är smidiga att göra det i en blomster affär som ligger nära oss, så vi slipper åka runt så mycket. Men när jag och min svärmor kom in till butiken så va floristen väldigt tyken och sa att man kan förstöre ett helt bröllop om man inte vet hur man gör en brudbukett. Min svärmor ska nämligen binda min bukett så vi ville bara köpa blommorna. Asså, så himla sur hon va för att hon inte fick beställning på färdiga buketter. Men hon hade ju ändå fått sälja väldigt mycket blommor. Jag fattar inte sånt. I en lite by som den vi bor i så borde man värna om sina kunder. Vi åkte till Buketten i Lund i stället, där fick vi i alla fall inga syrliga kommentarer.



Denna bukett har min svärmor bundit, så jag tvivlar på att jag blir missnöjd med min.




I dag ska jag till frissan och bättra på slingorna. Vi ska även diskutera uppsättningen. Det blir nog kalasbra. Efter det kommer Fredrik och hämtar mig så ska vi åka ut till Flädie för att ta ett snack med personalen där. Det sista vi ska hinna med i dag är att skriva ut festprogrammen. Det sk avi göra på Fredriks jobb så vi ska åka dit i kväll när folket har gått hem så vi inte uppehåller skrivare. Väldigt snällt av dem att vi får skriva ut det där. Vi kollade vad det skulle kosta att trycka det på ett tryckeri, men det var rena rånet, 2 500 kr!!


:Linda

J*kla surkart! Jag har svårt för personer i servicebranschen som inte är serviceminded. Jag tycker att det är jätegulligt att Ingmarie skall binda din bukett. Det kan väl knappast bli mer kärlek i buketten än att binda den till sin sons blivande fru?!? Supergulligt hur det än blir. Man nästan önskar att det skall synas att hon inte är florist (eller är hon det?) så att man ser hur personligt det är. Jag pratar inte om någon stor grej nu, men just det där lilla som gör den personlig för er. Blir helt rörd vid tanken...

2009-08-06 @ 21:26:43
Hemsida: http://buslarson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0