Regn

Hej igen!

Fredrik som gor ett gastinlagg. Det var iofs jag som skrev sist ocksa...ja, ja....

Idag tog vi minibussen in till Chaweng, ca 30 min norr ut. Dar var det verkligen liv och rorelse jamfort med vart place som ligger for sig sjalvt. Alla vill att jag ska komma in och prova ut en kostym, men det fixade jag i Bangkok. Sa inget "hello my fliend, good quality and low plice, only fol you" eller "whele do you come flom...aha Sweden...tjenale..bala titta, inte kopa". Ja, med tanke pa hur manga skraddare det finns sa maste de ju ha inkastare. Vi hoppade alla skraddare som sagt och kopte ett par shorts, snorkel och en sarong. For forsta gangen under resan har jag prutat for lite, vid kopet av sarongen sa sa saljaren ok direkt. Damn, jag hatar att bli lurad. Har sakert blivit lurad av flera ,men da har de anda fatt kampa for att fa vad de vill. Manga ganger funkar det ju med att saga att man inte vill ha det och ga dar ifran om det inte blir till det pris jag sagt och helt plotsligt sa gar de med pa det...ja, ja ni vet hur det ar. Har dock hant ett par ganger att vi inte kopt for att de inte velat salja till vart bud, lite skont for da vet man att man natt botten. : )

Dagens vader har pendlat mellan sol, moln och regn. Lite skont med tanke pa hur varmt det var i Bangkok. Men just nu ar det bara regn. Inte sa kul. Tankte nar vi satt och at att det sakert gar over tills imorgon, men efter att kollat smhi.se, yr.no, dmi.dk och vaderkanalen.se sa ser det inte sa lovande ut. Enligt dessa sidor sa ska det regna i princip hela veckan. Sa nu sitter vi och funderar pa hur vi ska lagga upp veckan. Har kollat in ett par utflykter som vi vill gora, snorkling och bad pa grannon Koh Phangan samt en Safari med diverse delmal. Vi far se vad det blir.

Har hort att det ar harlig sommar i Svedala och det ar ju kul for er som jobbar eller ev. ar foraldrarlediga. Ingen bitterhet har inte. ; )

Ha de gott sa far vi se nar vi skriver nasta gang!

Rock on! 

//Tybbe och Sara

PS Varfor har inte alla tangentbord i varlden knapparna pa samma satt och varfor kan man inte angra pa de thailandska DS







Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0