♥ Ultraljud

I morgon är det är spännande dag för familjen Tyrberg! Vi ska nämligen på ultraljud och ska äntligen få se det lilla livet som växer inom mig. Ska bli så kul! Längtar!

Jag har väntat på att Gnutten ska göra sig till känna genom att sparka lite lätt. I förra veckan kända jag nått som jag inte känt innan, men det är ju hur svårt som helst att veta att det är Gnutten som rör sig och inget annat. Men i går va jag helt säker på att jag kände Gnutten röra sig. Det va en riktig härlig känsla. Jag låg i soffan och kollade Grey´s anatomy när det liksom kittlade inne i magen. Konstigt känsla som är jättesvår att beskriva!



Ultraljud är ljud med en frekvens högre än den översta gränsen för människans hörsel. Ultraljud definieras ofta som ljud med våglängd mindre än 17 millimeter i luft, det vill säga med frekvens högre än 20 kHz. Någon övre frekvensgräns finns inte definierad. Ultraljud vid graviditet görs för att fastställa graviditetens längd, fostrets hälsa, och antal foster.

Wikipedia


Håll nu tummarna för att att ser bra ut i morgon.

Ha en riktigt bra dag!

// Sara♥


:Sofia

SV: Ja jag tände båda samtidigt också. Hade ju ingen ljusstake. Men så hittade jag den där i min jullåda så jag tänkte att den kunde passa som adventsljusstake. :)



Åh han rör sig! :D Kunde han inte gjort det för en vecka sen så moster också fick känna? :O Jag håller tummarna jättehårt! Och tårna! Hejja Gnutten!

2009-12-07 @ 15:41:28
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
:Marie Brander

Hoppas att ni får en mysig stund när ni kikar på er bebis.

2009-12-07 @ 18:12:25
:Sofia

SV: Haha ja typ broschyr, bara att folder är något som är gjort av ett enda papper (fold=vik). ;)

2009-12-08 @ 11:36:31
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
:Sofia

SV: Det var länge sen jag föredrog silver. Kan vara fint ibland, men jag skulle vilja ha det där i guld! Så du vet. ;)

2009-12-09 @ 15:23:52
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
:Ylva Helmersson

Du måste ju berätta allt snart!

2009-12-10 @ 07:30:28



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0