♥ Helgen

Hej på er!

Jag skrev ett inlägg i fredags om hur skönt det skulle bli med helg efter första hela arbetsveckan på lång tid, men det verkar ha försvunnit. jaja, nu får jag berätta om helgen i stället :)

I fredags efter jobbet åkte vi och köpte parkettgolv till övervåningen plus tv-rummet samt innerdörrar till rummen på övervåningen. Vilken skillnad det kan va i pris alltså. I offerten vi fick från byggfirman skulle golvet kosta mer än dubbels så mycket som vi verkligen köpte det för. Man måste vara om sig och kring sig så man inte blir lurad. Det gällde även dörrarna, där hittade vi samma sorts dörr till i alla fall 2 000 kr billigare. Kvällen avslutades med middag hemma hos oss med svärföräldrarna på besök.

Både lördag och söndag har bestått av renoveringsjobb. Vi har nu satt covertapet i hela tv-rummet.



Jag tyckte vi skulle passa på att tvätta fönstret i trappan nu när vi kan ställa en stege där eftersom den nya trappan inte är på plats än. Sen vet man inte när det blir :) Hoppas verkligen inte nån fågel tycker att det skulle passa att lägga en bajs just på vårt fönster i trappan. Eftersom jag inte tyckte jag skulle upp på en stege 4 meter upp i luften så hjälpte min snälla man mig med det projektet.



Lördagen avslutades med en snabb men god färdigköpt middag. Efter en hel dag med kroppsarbete började jag känna mig väldigt trött så vi köpte färdiggrillade kycklingklubbor med potatissalld. Mums efter en lång dag! Till "efterrätt" skämde min man bort mig med en skön massage.




Söndagen såg inprincip ut på samma sätt förutom att vi avslutade söndagskvällen med bio inne i Lund. Snabba Cash blev det. Vi lyssande på boken för tre års sen, men jag hade svårt att koppla till den. Men filmen var ändå helt ok. Även om jag inte uppfattade den som i boken, men det kan ha och göra med att det va ett tag sen.



Hoppas ni också hade en bra och givande helg!

// Sara♥








Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0