♥ London- överraskningarnas stad

Hej på er!

Nu så ska jag berätta om min helg i London!

Den började tidigt i fredags morse när klockan ringde vid 4 på morgonen. Vi sov ganska dåligt, det va som om vi va rädda för att försova oss. Jag brukar göra det när jag vet att jag ska upp tidigt.

Vi tog tåget över till Kastrup och var där vid halv sex. Fredrik tog det lugnt och flummade runt på flygplatsen innan vi checkade in. Sen sa han stå här så ska jag kolla en sak. Jag som är väluppfostrad stod snällt kvar medan han frågade kvinnan i inteckningen nått. Sen vinkade han fram mig och kvinnan sa nått konstigt om att hon skulle lösa det.... Jag fattar inte danska så bra så jag tänkte inte mer på det. Sen skulle vi äta frukost och då helt plötsligt fick Fredrik bråttom och skyndade på mig. Då blev jag irriterad och sa att nu vill jag äta min frukost i lugn och ro för du tog det så himla lugnt innan....haha. Vi gick sen vidare till gaten och eftersom det va riktigt tidigt på morgonen så hade jag inte tagit på mig linserna. Ser ganska ok utan men detaljer på håll blir lite suddiga. När vi väl hade gått igenom den sista passkontrollen så ser jag några som står och vinkar framför mig!!! Jag fattade ingenting, men där står Anna-Sara och Jocke och ler! Va gör ni här? Är min första fråga. Jag fattar ingenting säger jag bara och sen måste vi skynda på planet. Det va först senare som jag riktigt förstod att de skulle me på resan! Jag blev lurad... ja, eller överraskad!

Första dagen va vi turister och kollade på Big Ben och London Eye m.m


Jag och Big Ben :)

Det va ganska kallt med lite snö och blåst. Men är man i London för första gången finns det vissa saker man måste se.


Jag och världens bästa man ♥ med Big Ben i bakgrunden.

Senare på eftermiddagen blev det pubbesök med god öl för övriga medresenärer :) Jag blev glad för en varm choklad!

Eftersom vi va trötta och A-S och Jocke hade gått upp ännu tidigare än oss så var middagen bokad till kl 19. Restaurangen som vi åt på var jättefin och hade supergod mat. Jag tyckte de la ribban högt eftersom det va dagen efter som jag fyllde år :) Restauranegn hade visst vunnit pris som bästa restaurang och bästa mat eller nått i den stilen.


Vi på den mysiga restaurangen med öppenspis och glastak.

Min födelsedag började med en continental frukost :) Den var helt ok faktiskt, förutom att vissa yogurthar hade gått ut i datum.


Jag och frukosten :)

Lördagen ägnade vi åt shopping. Vi började med att gå till det berömda shoppingcentrat Harrods. Vi ville i alla fall komma ut med en påse därifrån. Vi gjorde vårt första inköp i den häftiga matavdelningen och köpte te.


Här står jag och funderar vilken sort jag ska välja. Köpte sen den gröna trepacken ni ser där med jordgubb, äpple och mango.

Under dagen fick jag veta att vi hade en tid att passa kl halv sex så vi begav oss hemåt vid fyra tiden för att göra oss ordning för kvällen.

Födelsedagsmiddagen blev självklart också super. Enligt uppgift från de andra så skulle vi inte hinna äta efterrätt.... Jag fick frågan och jag kunde gissa vart vi skulle. Jag hade sett skyltar om att musikalen Dirty Dancing gick några meter längre ner på gatan, så jag gissade det. De sa inget, jag fick se helt enkelt!


Hela gänget samlat vid min födelsedagsmiddag!

När vi väl närmade oss skyltarna om Dirty Dancing så sa Fredrik självklart ska vi se din favorit! Ååå så glad jag blev. Vilken överraskning! Jag som tyckte resan i sig va tillräckling.


Vi utanför entren till teaterna.

Musikalen var självklart superbra. Så bra dom dansade och sjöng, och allt viktigt från filmen va me! Vi satt dessutom på fjärde raden så vi hade superplatser. Gnutten sparkade och va glad till den unerbara musiken :)

Tack så hemskt mycket min underbara man och mina fantastiska vänner för denna oförglömliga resa! Jag hade en toppen helg tillsammans med er!

// Sara♥



:Line

Vilken resa, överraskningarnas resa! =) Förstår att ni har haft det toppen!! Ska bli kul att höra när vi pratar! Många kramar!

2010-01-12 @ 18:11:42
:martina

Låter ju som att ni hade det toppen! :) Vi hörs!

Kram M.

2010-01-14 @ 09:21:21
Hemsida: http://malexandersson.webblogg.se/
:LaLizita

Gud va fint! Det är nästan så man börjar gråta! Vad fint det hade fixat till dig! Och vad superkul att dina vänner kunde följa med! :D

Jag är såååå avundsjuk :)

2010-01-14 @ 12:11:15
Hemsida: http://lalizita.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0