♥ Vasaloppet

Hej igen!


Min man gjorde en svensk klassiker förra året (Han tycker inte om att jag säger att det va hans 30-års kris :) Sorry älskling!). Han har fastnat för att åka vasaloppet. Så i år blir det tredje året i rad som han kör denna enormt långa sträcka på skidor.

Fakta om Vasaloppet:
Datum: 7 mars 2010
Antal Åkare: ca. 15 800
Längd: 90 km
Åkstil: Klassisk


Så här beskrivs starten på hemsidan vasaloppet.se

"Starten går i världens största skidtävling. En märklig tystnad uppstår samtidigt som skrapandet av 15 000 par skidor fyller luften. Långt där ovanför svävar en helikopter. Speakerns röst uppmuntrar och peppar alla de åkare som sakta glider ut från Berga by. Det är den första söndagen i mars, och det är magi i luften."



Det blir en liten minisemester i samma veva... fast vi lägger semestern i bilen då det är ca 80 mil enkel väg. Jag har handlat nya stödstrumpor och varnat min man om flera pauser längs vägen. Det är sånt man får stå ut med om man har med sig sin relativt höggravida fru :)
 

// Sara♥



:Sofia - Mamma till Levi

Haha ja visst är Solsidan kul? Ang vagnen och när hon frågade om han skulle köpa en kuvös på blocket eller?? :P hihi

2010-03-02 @ 12:01:38
Hemsida: http://sofiahivall.blogg.se/
:Sofia

Tack... Jag tycker det är jättekul att virka...

Jag tog bara lite garner som jag hittade hos mamma.

Den jag gjorde blev också lite liten men jag får väl göra fler...

Tur du fått en ny mössa nu då när du ska titta på vasalopp.

Hälsa mannen och önska honom lycka till!!!

Kram

2010-03-02 @ 20:48:33
Hemsida: http://mattelins.blogg.se/
:åsa

har hittat till din blogg via en annan, minns int vilken...

men vilken fin blogg!

vilket uderbart bröllop ni verkar ha haft, å jättefint hus!

tror ja ska fortsätta läsa denna blogg... :)

2010-03-03 @ 07:12:31
:unique

Ush! Jag förstår inte varför man vill utsätta sig för nåt sånt hahahaha

2010-03-04 @ 07:29:11
Hemsida: http://saratilling.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0