♥ Syskonvagn

Hej på er!
 
Vi funderar lite på om vi kommer behöva en syskonvagn eller inte. Signe kommer vara två år och nio månader när hon blir storasyster. Troligen är det en kort period, kanske fram till sommaren som det är aktuellt. Jag tänker att det behövs när vi ska gå till dagis och om vi tar promenader. Just nu hade vi behövt en. Hon sover fortfarande middag och då oftas i sin vagn.
 
Jag har kollat på dessa två och funderar på om det är någon som har erfarenheter eller synpunkter på dessa två vagnar. Vi ska åka i väg någon dag och provköra dem så vi får känna på skillnaden. Jag gillar modellen och vi behöver ingen av de dyrare sorterna då det som sagt är en kort period. Dessa två har ett bra pris.
 
 
Babytravel Dublin
 
 
Carena double swing
 
 
 
Jag och Signe var en sväng förbi en babyaffär för ett tag sen. Det var i alla fall kul då att åka syskonvagn. Vi får väl se hur det blir sen.
 
 
 
 
 
 
 
Vi får se helt enkelt hur vi gör.
 
// Sara♥
 
 

:Madde

Det är svårt med syskonvagnar! Jag har 23 månader mellan mina två tjejer och jag kommer aldrig ångra mitt köp av en begagnad Phil and Teds. Den är smal och man kan gå i affärer, åka buss, liten och behändig i bilen. Om ett år kommer stora tjejen vägra åka vagn (vilket hon redan gör nu bitvis) och då har vi vagnen som singelvagn till lill tjejen. Helt underbart att få med båda barnen i skogen på ojämna vägar. Inget hinder alls med 3 hjul :) Bättre med ett än två snurrhjul där fram som bara fastnar i varandra eller vill åt olika håll. Hoppas du/ni finner en bra kärra till barnen och grattis lilla den kommande familjemedlemmen.

2012-09-28 @ 14:37:23
:Mandy & River - I väntan på liten nr2

Åh, jag tycker det är en sån djungel med syskonvagnar :P Känner mig stressad över att hitta någon bra!

2012-09-29 @ 18:16:58
Hemsida: http://mandyyss.blogg.se
:Mandy & River - I väntan på liten nr2.

Bodysarna är från ellos :) Finns en länk i inlägget om du vill :)

2012-10-01 @ 06:42:33
Hemsida: http://mandyyss.blogg.se/
:Marie Brander

Hej! Vi har en brio som vi är väldigt nöjda med. En fördel och/eller nackdel med den är att barnen kan åka mot den som kör. Nackdel om man har en stor som vill åka framåt. Våra bar har alltid helst velat se den som kör. Fördelen är ju när den lilla/e ska börja sitta. I många dubbelvagnar kan man då bara åka framåt. Hursomhelst nu var det ju andra märken ni tittat på. Det enda jag hört från någon är att baby travel drar snett då ett barn är tyngre. En kompis till mig hade en sådan där bebisen ligger under. Smidig vagn dom funkade bra för dem . Det beror ju på hur mycket bebisen vill se. Vincent hade det aldrig gått med. Ottilia hade det nog funkat med. Lycka till!

2012-10-01 @ 19:11:21



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0