♥ Kontroll

Hej på er!
 
Vi väntar fortfarande....
 
I måndags hade jag ganska mycket känningar och det kom ungefär var tionde minut. Jag ringde förlossningen för att höra om jag kunde komma på kontoll. Fredrik kom hem och vi åkte in efter en stund. Jag hade inte direkt ont men det var fortfarande regelbundna känningar.
 
Jag hade inte ont när det satte igång med Signe och det gick ju så snabbt när det väl började göra ont. Därför vill jag inte chansa.
 
Men så klart var det falskt alarm och det jag känner är fortfrande förvärkar. Suck!
 
 
 
Nu gäller det att planera lite för kommande dagar. Det är bara att försöka att ställa in sig på att vi kommer gå tiden ut. Jag tror det är två veckor här i Skåne innan igångsättning. Jag har tid till barnmorskan på måndag och har det inte hänt något innan dess får jag fråga hur det fungerar med igånsättning. Jag vet att det är många dagar dit. Men nu är inställningen så. Då kan det bara bli bättre. Som en tjej som också har gått över tiden skrev på sin blogg: Jag har aldrig varit närmare förlossningen än vad jag är just nu :) Tänka positiva tankar nu!
 
Vi hörs!
 
// Sara♥
 

:Marie Brander

Så är det fast det känns som att det kommer längre bort. Jag tycker det har varit skönt att ha en bokad tid för igångsättning. Då vet man att då blir det. Plötsligt kan väntan gå in i ett annat skede. Du får pyssla på lite hemma så länge... Fler svepningar kan du ju också göra. Tänker på er varje dag!

Svar: Tack Marie! Ovissheten är nog värst. Jag har stort kontrolbehov så detta utmanar mig verkligen :)
Sara

2013-02-20 @ 14:53:14
:Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Men åå vad spännande ;)

Inte riktigt, bara att det sticker till i bäcken och sammandragningar. Ingen värk precis.. Tyvärr :P

2013-02-20 @ 15:51:21
Hemsida: http://idamli.blogg.se
:Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Vill du förresten vara med på min lista med Gravidbloggar? :) Hade ju varit roligt om fler folk hittade till din blogg ^^ Skriver BF-datum med bild.. Har du sett inlägget? :) Krami!

2013-02-20 @ 15:52:07
Hemsida: http://idamli.blogg.se
:Linda

Lycka till Sara och Fredrik! Vi har er med oss här i värmen. Ser med spänning fram emot uppdateringar.
Jag förstår att väntan är utmanande. Jag är precis som dig och vill ha kontroll på vad som händer. En graviditet överlag innebär allt annat än möjligheten till kontroll.
Fortsätt tänka att varje minut som går innebär en minut närmare tidpunkten då ni får träffa er bebis! Stort lycka till!
Kram

2013-02-20 @ 16:57:22
Hemsida: http://Buslarson.blogg.selarson.blogg.se
:Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Okej :) Annars kan jag (om det går bra för dig) bara kopiera en bild på din sida och länka på en gång? :) Den var ju jättefin denna bild, glad och gravid tjej :D

2013-02-20 @ 17:03:52
Hemsida: http://idamli.blogg.se
:ERIKA ENROTH

Snaaart dags! =) Jo det är klart. Men du gör ju något iaf =)

2013-02-20 @ 18:30:35
Hemsida: http://erikaenroth.com/
:Anna

Jag började just undra om det hänt något, men inte än alltså. Det är nog en bra inställning att förbereda sig på att behöva gå de två extra veckorna. Även om det förstås inte alls behöver bli så. Kämpa på! :) kram

2013-02-20 @ 20:13:42
:Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Ja verkligen, oj vad man blir berörd av sånna berättelser.. och inte minst nu när man gravid själv! herregud.. jag klarade inte riktigt av att läsa allt.. Man får verkligen vara glad och tacksam för det man har!

2013-02-20 @ 21:04:23
Hemsida: http://idamli.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0