Vår resa, del ett

Hej hej!
 
Då ska vi se om jag kan skriva ner lite om vår resa. Vi var borta i 18 dagar och åkte på nyårdagen, alltså den 1a januari. Vi mellanlandade i Dubai och sov där en natt. Så resan dit blev uppdelad på ett bra sett. Sex timmar till Dubai och sen sex timmar till Ho Chi Minh.
 
Flygresan gick jättebra. Vi har så duktiga tjejer ♥
 
I Ho Chi Minh stannade vi fem nätter vilket blev fyra hela dagar i staden. Den femte dagen blev en resdag vidare mot kusten.
 
Äntligen var vi framme! Middag på hotellet innan vi kröp i säng.
 

Första dagen var vi riktiga turister och såg bla Återföreningens palats och Notre Dame katedralen.
 
 
Det var riktigt varm och Signe blev svettig i solhatten. Hon provade även att äta ris med pinnar :)
 
När vi kom till hotellet på eftermiddag var det skönt att svalka sig i poolen.
 

Dag två hade vi bokat en utflykt till Cu Chi tunnlarna med en resebyrå som låg på vår gata. Vi skulle bli hämtade 7.30 men det blev snarare kl 9. Det gjorde inte så mycket för vi var de sista som de hämtade upp. Skönt att slippa sitta i bussen men barnen när den hämtar upp på andra hotell.
 
Det gick bra att ha med barnen hit, även om jag hoppade över endel för att stanna med Ester. Vi var alla nöjda med utflykten.
 

Dag tre och fyra var det fokus på shopping. Vi besökte bla Ben Than marknaden. Det blev en hel del handlat. Mest till Fredrik och Signe. Men som ni ser så var jag nöjd ändå :)
 
 
Vi hann även med att prova på den Vietnamesiska maten. Det mesta var väldigt gott och inte alls så stark som thaimaten.
 
 
 Fortsättning följer....
 
 
 
 

:Anna

Välkomna hem till Sandby! :) Vilka härliga bilder! Ser fram emot fortsättningen.

2014-01-22 @ 18:59:29
:Anna

Åh vad kul att se lite foton! Och den maten ser ju grym ut! Blir sugen på att göra vietnamesiska vårrullar nu :p kram!

2014-01-22 @ 19:16:51
:Marie Brander

Härliga bilder som väcker minnen! Tunnlarna kröp jag aldrig i. Vår guide pratade om kobror en gång för mycket.

Kan knappt inte föreställa mig kombon barn och den vietnamesiska trafiken. BRA JOBBAT!!!?

Svar: Tack! Det tog ett tag att vänja sig :)
Jag gick inte heller ner. Det var även prat om skorpioner. Jag skyllde på Ester ;)
Sara

2014-01-23 @ 23:24:41
Hemsida: http://enstundsomdenna.blogg.se
:Rebecca

Vilken härlig resa =)

Svar: Ja, det var det verkligen :)
Sara

2014-01-24 @ 22:37:22
Hemsida: http://nicebaker.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0