♥ Badrumsinredning igen

Hej hej!

I går när vi pratade om badrumsinredningen igen så kom vi fram till att vi kanske ska ha svart klinkersgolv, vita kakelväggar och inredningen i svart ek. Vi kommer fortfarande att välja den modellen jag visade i går men då i svart ek. Kanske... vi får se. Det svänger från dag till dag. Så här skulle det kunna se ut

Bild lånad på aspenbad.se

Vi fick i alla fall besked från snickaren i går, även om det bara var ett ca pris. Så nu ska arkitekten rita upp alla ritningar för bygglovet så det kommer in nästa vecka. Sen tar det väl i alla fall några veckor innan bygglovet är klart. Vi funderar inte ens på att vi skulle kunna på avslag. :S tänkt om det blir det! No no så blir det inte.

Återkommer igen när det händer nått på renoveringsfronten.

Ha en fortsatt bra dag"

♥ Säsongspremiär

Hej på er!

I kväll smäller det! Nu kommer äntligen fortsättningen av Grey´s anatomy. Jag kommer sitta bänkad. Längtar så.

♥ Badrumsinredning

Hej igen!

Vi hoppas få besked om renoveringen i dag.... igen. Istället för lovade två dagar så dröjde det två veckor! Det är väl tyvärr därför hantverkare får en dålig stämpel. Nä, nu ska jag inte vara sån. Det kommer bli kalasbra bara vi sätter igång med det.

Vi har funderat lite på badrumsinredning och har fastnat för ett dubbelhandfat med en stor spegel över så vi kan stå där båda två utan att brottas ;) Vi går nämligen upp samtidigt på morgonen och det kan bli trång har vi märkt efter fem år nu ;) Denna från Aspen ligger väldigt bra till just nu. Har inte bestämt om vi ska ha den i vitt eller i valnöt än dock.

Bild lånad på aspenbad.se

Ha en fortsatt bra dag så återkommer jag med info om fortsättningen.

♥ Klassiken

Hej hej!

Vi hade en toppen helg i Stockholm. Fredrik och Patric var jätteduktiga och sprang så fort så fort :) Fredriks tid belv 3,01 och Patrics tid 2,53. Kanon killar!
Jag och Martina shoppade i stan. Men hjälp va folk det är en löne lördag! ;) Jag inhandlade i alla fall ett par stövlar med lite lägre skaft från Vaga Bond.

Så här va Fredriks tider och placering! Du är så duktig älskling!

Distans Tid Plac
5,5 km 0.32.21 6160
10 km 0.58.25 6408
15 km 1.26.41 6209
20,2 km 2.00.46 5964
25 km 2.30.44 5777
Mål 3.01.33 5509

Fredrik har ju nu äntligen (tycker jag) genomfört den svenska klassikern. Han har gjor det på totalt 24 timmar och 19 minuter! Så klart han stör sig på det där 19 minuterna, men jag tycker han är jättebra som varken har simmat, cyklat eller sprungit nått tidigare i sitt liv.

Tack Martina och Patric för ytterliagre än trevlig helg tillsammans!

♥ Talen

Hej igen!
Vi vill tacka alla våra vänner och släktingar som höll tal eller annat spex på vår bröllopsfest. Det var många roliga och bra tal. Tack än en gång för att ni gjorde det för vår skull! Vi vill självklart också tacka vårt toastpar som organiserade alla talen så det blev perfekt! Tack för det, Sussi och Johan!
// Sara ♥ Fredrik

♥ Grattis i efterskott

Hej på er!
Under bröllopsresan fyllde båda min underbara vänner år. Jag har inte uppvaktat nån av dem. Förlåt! Jag kommer ta igen det när vi ses nästa gång.
Så grattis i efterskott Line och Anna-Sara ♥
Line, Jag och Anna-Sara på mitt bröllop! Ni betyder så mycket för mig. Tack för att ni finns!

♥ Huset

Hej igen!

När det gäller huset så tycker jag att det står still just nu. När vi träffade snickaren i förra veckan satte han griller i våra huvuden och undrade om vi verkligen inte skulle byta ut taksolarna så vi får 45 graders vinkel i stället för 23 grader som vi har nu. Vi kommer i så fall tjäna några kvadratmeter och kan förhoppningsvis göra tre sovrum på övervåningen. Shit!! Det drar i väg! Men vi bad honom ändå räkna på det så vi kan se vad prisskillnaden är. Vad är det värt att ha alla sovrummen på samma våning? Det är det som är frågan just nu.

Så här kommer vårt hus med två kupor i så fall att se ut från sidan.

♥ Lindingöloppet

Hej på er!

I helgen är det Fredriks sista del i klassikern!! 30km terränglöpning! Han är nog mest nervös inför denna delen just för att han inte kan vila och komma framåt samtidigt. Han hävdar att han har kunnat det i dem andra momenten. Men jag tror han kommer klara det galant.

Så på fredag åker vi upp till Hultsfred och möter upp Martina och Patric för att sen gemensamt pka vidare till huvudstaden. Jag och Martina ska göra stan medan killarna sliter i spåret. På kvällen ska vi fira våra killar som lyckats genomföra den svenska klassikern (nästan för Patric). Ska bli kul att umgås en helg.

♥ Min syster

Min syster ringde i går och berättade att ett av hennes inlägg va på förstasidan på blogg.se. Så himla coolt!
Grattis eller vad man säger :)

♥ Grattis!

Ett stort grattis vill jag säga till våra kära vänner Christian och Rosita som fick en liten prinsessa i torsdags!

♥ Bilder från släktgolfen

Hej hej!
Tänkte bara berätta om helgen då vi hade släktgolfen här hemma hos oss. Vi hade tur med vädret och fick en riktigt fin höstdag med sol och uppehåll. Vi hade väldigt trevligt som vi alltid har på denna tävling. Både jag och Fredrik är nöjda med våra rundor även om placeringarna inte va nått vidare. Fredrik blev 6:a och jag 8:a av 13 st. Men efter två rundor på hela sommaren så är jag nöjd med mina 30 p (jag hade faktiskt 19 p efter första 9).

♥ Bilder från fotografen

Hej på er!

I lördags träffade vi Magnus som har atgit våra bröllopskort! Jag fick tårar i ögonen när jag fick se dem. Korten är helt underbara. Här får ni se ett urval.

Ha en toppen dag!

♥ Släktgolfen

Hej på er!

I helgen ska vi anordna den årliga släktgolfen. Vi är ett gott gäng fårn Fredriks mammas sida som träffas en gång om året och har en golftävling och äter gemensam frukost och middag senare på kvällen. Det är alltid så trevlig. Vi lottar varje år vem som ska ha det året efter och förra året "vann" vi. Det var bara det att jag och Fredrik hade redan bestämt att vi skulle gifta oss den 15 augusti och att vi skulle åka på bröllopsresa i två veckor. Golfen är nämligen alltid första helgen i september. Så vi va tvugna att be om att få flytta den en helg, därför blir det denna helgen detta året. Det kommer att bli en väldigt intressant tväling för min del då jag enbart har spelat två tundor denna sommar och senast var för två månader sen eller rättare sagt den helgen vi flyttade in i huset!! Förra året kom jag tvåa så i år har jag inga förhoppningar om att göra ett lika bra resultat.

♥ Bröllopsvalsen

Jag vill förtydliga för er som var med på bröllopet och undrar om jag visste om att valsen skulle gå över i en "fridans" så visste jag inte om det. Jag blev i o f inte förvånad att min älskling hade hittat på nått spex. Men jag visste inte om att han skulle börja dansa till "I wanna be your man"

♥ Rivning

Hej på er!

Då va det dax att komma in i verkligheten igen. Vi träffade snickaren i fredags och bestämde att de ska börja den 21 september, så det va bara att sätta igång med rivningen. För det ska vara helt rent när snickarna kommer. Fredrik gick upp halv nio i lördags morse och håll på till klockan 18. Han tycker det är riktigt roligt. Det är väl bara att låta honom hållas så länge det varar ;)

Markus, som snickaren heter sa att de skulle börja med att ta ner tegelpannorna. Då slog det oss att vi skulle betala för att de skulle slänga ner tegelpannorna. Vi har lagt ut en annons på blocket att vi skänker bort tegelpannor om dem kommer och hämtar dem. En timme efter att vi lagt ut annonsen ringer den en som är intresserad! Hoppas verkligen att det blir nått! Då sparar vi både tid och pengar!

Så här såg det ut i lördags morse.

Alla prickar ni ser på bilderna är damm som flyger runt.

Så här såg det ut när han slutade på kvällen. Du är så duktig älskling!

Nu väntar vi bara på containen så vi kan slänga ut allt genom fönstret.

I dag kommer "trappkillen" och ska kolla hur vi löser tarppan på bästa sätt.

Ha en bra dag!

♥ Bilder från Koh Samui

Hej igen!
Här kommer lite bilder från våra 9 dagar på ön Koh Samui.
När vi kom till hotellet fick vi "ung kokosnöt" som välkomstdrink.

Första dagen tog vi det lugnt på stranden.

Massage på stranden, så skönt och billigt!

En dag hyrde vi en moppe och åkte runt ön. Här va det fin utsikt!

Vi besökte ett litet rom destilleri och provsmakade såklart.

Fredrik va tuff och höll i en boaorm när vi va på en ormuppvisning.

Här åt vi lunch på ett jättemysigt ställe ute på landet.

En svalkande drink på en kvällsutflykt till Chaweng.

Vi var på en djungelsafari. Det va riktigt roligt! Här är jag och bilen :)

Vi red bla på elefant...

...och besökte Big Budda.

Så här såg vårt hotellrum ut efter några dagar. Hotellet ville ha vigselbeviset för att göra detta samt för att vi skulle få bubbel och en tårta. De trodde helt enkelt att vi hittat på, även om vi visade ringen! Knasigt!

En kväll på stranden efter en god middag.

En kväll hade hotellet temat "cafe del mar" och hade dukat upp bord på stranden. Så himla mysigt!

Vi var också på en utflykt på havet med bla snorkling.

Se vilka färgglada fiskar vi såg. Det va som att simma i ett akvarium.

Lunch på hotellet sista dagen.

Även om det inte verkar så så har vi tagit det lugnt också ;)

Sista dagen gjorde jag en pedikyr på spaet på hotellet.

// Sara ♥

♥ Bilder från Bangkok

Hej på er!
Här kommer lite bilder från våra tre dagar i Bangkok!
Så här såg det ut på vårt hotellrum när vi kom dit efter en dag på stan.

Middag första kvällen. Här blev vi inte alls imponerade av det thailändska köket. Tur att det ändrade sig under tiden vi var där.

Här är vi på en guidad tur på floden. Det var kanon och vi hade en privat guide hela dagen.

Här är vi utanför grand palace.

Fredrik överraskade mig med en middag på 64:e våningen på restaurang Vertigo. Tur att vi hade bra väder då restaurangen är under bar himmel. Maten var supergod och här åt vi inte thai! :)

Vi besökte China Town, blomstermarknaden och åkte Tuc-tuc en riktigt het dag...40 grader och sol!! Chauffören tyckte tydligen att det var viktigare att få med hela bilen än att få med oss :)

// Sara ♥

♥ Nu är vi hemma

Hej på er!

Vi kom hem i går och resan gick bara bra. Men visst är det konstigt att det känns som om det är längre hem än det var dit?
Det känns väldigt skönt att ha några dagar ledigt innan vi ska jobba igen. Vi har ju endel att smälta... ;)
Vi ska bland annat ta tag i att beställa kort från bröllopet så att vi får färdigt ett album både från bröllopet och bröllopsresan.
På fredag ska vi även träffa snickaren som ska göra jobbet på övervåningen. Avtalet ska skrivas och vi ska gå igenom allt så att det inte blir några obehagliga överraskningar sen.