♥ Huset

Hej igen!

När det gäller huset så tycker jag att det står still just nu. När vi träffade snickaren i förra veckan satte han griller i våra huvuden och undrade om vi verkligen inte skulle byta ut taksolarna så vi får 45 graders vinkel i stället för 23 grader som vi har nu. Vi kommer i så fall tjäna några kvadratmeter och kan förhoppningsvis göra tre sovrum på övervåningen. Shit!! Det drar i väg! Men vi bad honom ändå räkna på det så vi kan se vad prisskillnaden är. Vad är det värt att ha alla sovrummen på samma våning? Det är det som är frågan just nu.


Så här kommer vårt hus med två kupor i så fall att se ut från sidan.


:Sofia

SV: Aah det skulle inte vara konstigt om du också blev sjuk efter allt som vart hela sommaren för er. Bara du inte är sjuk nästa vecka, för då ska jag FLYTTA! :D



Jag och mamma såg "Män som hatar kvinnor" igår. Så himla bra! Hoppas verkligen jag blir tillräckligt bra så jag kan hänga med på den andra filmen imon!

2009-09-22 @ 15:41:15
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
:Linda

Jag kan säga att det kan vara både en fördel och en nackdel att ha sovrummen på samma våning. Får ni fler barn än ett måste någon sova på en annan våning, ni eller ett barn, kanske inte så kul då de är små? Däremot är det skönt att ha sin "egen" våning då man har gäster så att man inte stör varandra.

Som du skrev, det är en kostnadsfråga.

Kram

P.s. du måste ändra bloggens överskrift från blivande fru till fru... ;)

2009-09-22 @ 17:39:13
Hemsida: http://buslarson.blogg.se/
:Marie Brander

Hålller med Linda. Det är mycket värt att ha nära till de små... men det är ju en övergående period. När de är tonåringar vill de nog vara ifred och kanske ni också:) Men... ni ska väl ändå ha ett rum kvar nere som kan användas som sovrum i framtiden?



Och när barnen är små kan de ju dela rum... och har ni då två barn så kan ändå alla sova uppe.



Men jag tycker alltid att hus med tre sovrum uppe är bra hus:) Sedan får det gärna finnas ytterligare ett extra rum för kontor.

2009-09-23 @ 09:52:27



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0