♥ Alltid nått på G

Hej på er!

Ja, här hemma har vi alltid nått på G. I helgen som va fick trädgården sig en omgång. Äntligen är den 200 kvm stora rabatten borta och nu väntar vi på att rulla ut gräs. Fredriks pappa, Anders och Fredrik kämpade på så bra. Vilken tur att Anders kom, som kunde köra grävmaskinen. Ett jättetack för hjälpen!


Först kom en kubikmeter matjord....


....sen en kubikmeter bärlag.


Anders behärskade grävmaskinen som om den vore en spade.


Fredrik kämpade med rötterna...


...och att få maskinen dit han ville :)


Raka kanter är viktigt!


Nu ska det inte vara rabatter längst huset....


...utan sten och ev några blomkrukor.



Slutresultatet får ni se om någon vecka när vi rullat ut gräset.

Jag och Signe servade killarna med mat och dricka. Jag är nöjd med deras arbete och jag tror de va nöjda med mitt :)


// Sara♥


:Larson

Stabila grabbar det där.....får gärna komma hit o fixa lite med grävskopan också så att jag får upp alla rötter från plommonträd och syrener....Tjipp

2010-08-31 @ 22:27:51
Hemsida: http://buslarson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0