♥ inköpen

Hej på er!

Jag tänkte visa ett urval av det vi köpte till bla bebisen på Ullared. Jag tror att det flesta som själva varit där i just det ärendet har köp ungefär samma saker.


"Startpaket" med giraffer på samt världens mysigaste pyjamas :)



En mysig och mjuk filt med barbapapa på samt små strumpor.



Vi var bara tvugna att köpa en rock star nappflaska och den söta "dreggel scarfen". Även söta små nappar slank ner i vagnen :)

På tal om nappar... Ni som har barn som då använder napp. Ska man ha latex eller silikon? Den frågan visste vi inte att vi var tvugna att ta ställning till. Vi köpte latex... kanske fel... kanske rätt. Det är mycket man helt plötsligt måste veta! Tacksam för tips!



Måste även visa mina fina gummistövlar också.



Ha en skön helg!

// Sara♥




:a.friman

Åhhh såå sött! =D

2010-02-26 @ 11:58:17
:Linda

Hej Sara! Kul att läsa din blogg. Pyjamsen är toppen, vi har flera sådanna i olika storlekar.



Ha en skön fredag!



Kram

Linda Olsson

en gammal konståkningsvän

2010-02-26 @ 14:04:55
:Pernilla A

Hello.. mkt fina saker.



Latex eller silicon spelar ingen roll. Det får nästan bebisen bestämma sen.. siliconen är lite hårdare än latex, så testa er fram sen när bebis är ute.



Alfons tog bara latex runda nappar när han va bebis och de slutade tillverka dom..Jag fick beställa ett gäng direkt från leverantören så jag hade några på lager..=)



Kram

2010-02-26 @ 14:42:54
:Linda

Vilka fina saker! En sådan där filt skulle jag också vilja ha till vår Krabat. William hade en egen Nalle Puh filt då han föddes och jag skulle vilja att även detta barn fick en alldeles egen filt, kanske måste försöka ta oss till ullared vi med... Inte bara för filtens skull då, utan för att fynda överlag. Synd bara att det är så långt.

Superfina saker ni hittat!



Angående nappar kan jag bara säga det som redan sagts. Barnet bestämmer det själv. William vill bara ha latex. Silikon är lite fö rhårt i hans mun tydligen. När han var riktigt liten tog han bara raka nappar men nu funkar även de med lite "böj", ni får helt enkelt testa er fram.

Detsamma kan gälla nappar på nappflaskan. Vägrar han/hon ta den så prova med en annan sorts napp där med.

Mitt i allt får ni ett tumbarn som inte vill ha någon napp alls... =)

Underbart fina saker i alla fall! Ha en mysig helg!

2010-02-26 @ 19:30:40
Hemsida: http://buslarson.blogg.se/
:Gynt

Hej hopp! Jag frågade en napp experten Agne om vilken hon tyckte bäst om... Och hon drog utan att tveka fram sin röda napp av typ rå gummi.. Så det var hennes val.. Sköt om er å ha de gött!



Go big

/gynt

2010-02-26 @ 20:57:06
:19åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

åh jag vill också åka till ullared! Skulle åkt dit i typ vecka 32 men är glad nu att jag avstod ;)

2010-02-26 @ 21:28:15
Hemsida: http://frusofia.blogg.se/
:Tova

Så fina saker! Älskar napparna :D (synd bara att Elliot vägrar ha napp, haha)

2010-02-27 @ 18:18:24
Hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
:Sofia

Bra val av stövlar...

Tretorn är ju hur bra som helst.

Bekväma stövlar som man inte fryser tårna av sig i, tänk om man hade haft det när man var liten...

Hoppas ni mår bra annars.

Kramar

2010-02-27 @ 20:48:37
Hemsida: http://mattelins.blogg.se/
:Marie Brander

Hej hej!

Exakt sådana kläder har Vincent och Ottilia haft på sig när de lämnade BB:)



Tack än en gång för de fina sakerna som kom med posten!



Angående napp så vet jag inget om det. Vincent har absolut inte velat ha napp men har en tumme som är välanvänd och söndersugen:)



Lycka till på ultraljudet om några veckor. Mysigt! Hur kommer det sig att de gör ett till? Är det alltid så?



2010-02-27 @ 21:41:32
:Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Hej där!



Såg att du var med och tävlade om en BabyBjörn hos Josefine, om du inte vinner hos henne så misströsta inte jag har samma tävling om några veckor med BabyBjörn Comfort som vinst...



Ha en skön måndag och en fin början på en ny vecka.

Kramar från Camilla

2010-03-01 @ 18:55:11
Hemsida: http://emring.blogspot.com
:Sofia

Och de höll måttet antar jag??

Ja det hade varit så kul att ses.

Träffa magen live...

Kramar

2010-03-01 @ 20:22:19
Hemsida: http://mattelins.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0