♥ Fika

Hej!

Jag och Signe hann med en hel del fika medan pappa Fredrik roade sig i Åre.

Min kollega från Ica tiden Karina, mina barndoms vänner Christofer och Johanna, älskade syster Sofia och underbara Line hann jag fika med. Det va så kul att äntligen ha tid att träffa mina kära vänner. Det är ju så sällan jag har tid med det när jag är hemma i Vallda.

Line och Signe!

♥ Åre

Hej!

Medan jag och Signe blev ompysslade hos mamma och pappa, passade Fredrik på att åka en långhelg till Åre. Han och några kompisar utövade den livsfarliga sporten cykla downhill. Som tur va ingick alla möjliga skydd i hyrpriset och han kom hem välbehållen med endast några blåmärken. Han hade ju självklart jättekul, men han saknade nog sin dotter endel :)

Här är utsikten från en av backarna.

Åresjön by night.

Det verkar ju vara fint även på sommaren. Vi får säkert anledning att åka dit fler gånger hela familjen, då några av våra bästa vänner bor där.

♥ Vallda

Hej!

Vi stannade i Vallda, hos mina föräldrar, Fredriks första semestervecka. Därifrån blev det endel utstickare bla till Varberg som jag berättat om.

Det är kanon att åka hem till mina föräldrar, då får vi chansen att verkligen njuta av semestern. Då både mormor och morfar är så "kära" i Signe. Vi har löst korsord, gått långpromenader och shoppat. En perfekt vecka för vår familj.

Här i Sandö hamn har jag spenderat många somrar. Det ser precis likadan ut som det gjorde sist jag va där, för sex år sen :)

Denna underbara bild tog jag med mobilen en kväll när vi satt i uterummet hos mamma och pappa.

Underbara Signe, du är så älskad av oss alla ♥

♥ Smögen

Hej hej!

Glömde visa er bilder från vår lilla Smögen tripp. Efter besöket i Lysekil styrde vi till Smögen för en räkmacka och lite stros på bryggan :)

Ska försöka visa er bilder från alla våra semester händelser :) Hoppas ni uppskattar det!

Ha en fortsatt skön sommarkväll!

♥ Varberg

Hej!

I onsdags styrde vi kosan till Varberg och familjen Mattelin-Ivarsson. Där vi äve träffade på familjen Larson-Sundman. Vi hade en toppendag längst standpromenaden och i den Mattelinska trädgården :)

Vi grillade gott!

Larson tog det lugnt med ölen i fall bebisen ville titta ut.

Vilken underbar sommarkväll det va.

Signe trivs så bra i Sofias famn.

Nappkungen William blir snart storebror.

Tack kära vänner för en toppendag! Det får vi snart göra om.

♥ Lysekil

Hej på er i den svenska sommaren!

Vi började vår semester med att i lördags packa bilen full och åka till Lysekil. Där har Fredriks kusin en sommarstuga. Det var första gången jag var där. Det va så fint! Utsikten över havet va inte och leka med :) Vi hade två underbara dagar där med både sol och åska.

Signe va mitt upp i all packning :)

Utsikten från färjan över till Lysekil.

Fredrik fick leka av sig i havet.

Oscar läser bamse för Signe ♥

Sötaste Ella och jag

Fredrik fiskade krabbor för första gången i sitt liv.

Tack för en jättetrevlig och mysig helg!

♥ Grilla

Hej hej!

Ja, grilla när nått vi gör nästan varje dag på sommaren. För ett tag sen gjorde jag jättegoda hamburgare.

Vi tyckte det blev för mycket bröd med ett toppbröd, så vi hoppade över det :) Smaskens blev det i alla fall.

Får se vad vi ska grilla idag :)

Vad grillar du helst?

♥ Föräldrargruppen

Hej!

Veckan efter midsommar hade vi återträff med föräldrargruppen som vi hade under tiden vi var gravida. Det va kul och sa vad det blev för bebisar. Det blev tre flickr och en pojke.

Vi satte de i soffan för fotografering!

Tyra 15 maj, Edit 14 maj, Signe 5 maj och Arvid 1 maj

Söta små dominobrickor är de allihopa!!

Ha en bra dag!

♥ Semester

Hej hej!

Snart börjar semestern här hos oss! Fredrik jobbar sista dagen idag innan vi får fyra veckor tillsammans hela familjen. Vi längtar så!

Här har far och dotter ett djupt samtal :)

♥ Akuten

Hej på er!

I tisdags slog det mig ytterligare än gång hur mycket jag älskar min dotter! Det är en obegränsad kärlek ♥

Vi hade satt oss för att äta i uterummet. Min pappa skulle bara hämta dricka och kunde självklart inte låta bli att pussa på Signe när han gick förbi, och det va tur det. För han såg precis hur ett "björkfrö" landade i vår prinsessan öga. Panik utbröt och jag sprang och hämtade tops och ögonvatten. Mamma som jobbar inom sjukvården försökte få ut den samtidigt som Fredrik försökte "bända" upp Signes öga. Hon skrek och knep igen sina små ögon. Jag grät och kände mig helt hjälplös! Tillslut lugnade vi ner oss och jag tog upp Signe i min famn. Hon fortsatte och blunda och somnade tillslut i min famn. Fredrik ringde sjukvårdsupplysningen samtidig som vi tog på oss för att åka till barnakuten.

Väl där fick vi komma in direkt och sköterskorna försökte på samma sätt som vi gjort hemma. Men det gick inte nu heller. Ögonläkarna fanns tydligen i Malmö så sköterskan ringde och förberedde dem att vi skulle komma. Det pratades om sövning och att vi skulle vara kvar över natten!! Jag grät igen... När vi gick ut igen såg jag flera stycken i väntrummet och frågade Fredrik och mamma om de satt där när vi kom... :) Vi hade alla tunnelseende, för det hade de antagligen gjort.

När vi kom till Malmö hann vi inte ens byta blöja på Signe innan läkaren tog emot oss. Hon gjorde på samma sätt som vi. Skillnaden var bara att hon visste hur mycket hon kunde ta i. På två minuter va det över. Puh... vi var alla lättade. Nu får Signe penicillin i form av salva i hennes lilla öga! Som tur va led hon nog inte så mycket av det då hon sov hela bilresan till Lund och även hela vägen till Malmö. På drygt två timmar var vi hemma igen och hon fick inga skador på ögat som tur är.

Det var nog inte sista gången vi får va med om sånna äventyr. Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad på sjukhusen, det brukar inte gå så fort. Men jag är medveten om att ett spädbarn går före i kön :)

Ha en fortsatt skön kväll!

♥ Signes vändning

Hej igen!

Här kommer Signes vändning nr 2... Hon har redan hamnat på sidan här men ni ser i alla fall lite :)

♥ 2 månader

Hej på er!

I går va Signe två månader... fattar inte va tiden tagit vägen. Men det va en händelserik två månaders dag. Hon vände sig från mage till rygg för första gången! Och dessutom två gånger. Vi fångade båda gångerna på film eftersom startsträckan för vändningarna va ganska långa märkte vi ju att det va på g :)

Vår älskade dotter, så duktig du är!

Här är hon glad efter första vändningen!

Jag ska se om jag kan ladda in filmen med vändningen senare...

När hon vände sig för andra gången i går kväll stod vi fyra vuxna och tjöt av förtjusning. Det va extra kul att hon ville göra det när mormor och morfar är på besök.

Nu ska vi åka på utflykt i sommarvärmen.

Ha en fortsatt skön dag!

♥ Het sommardag

Hej hej!

Ja, nu har äntligen sommaren kommit till oss. Och det med besked! 30 grader varmt och inte ett moln på himlen.

Vi fick snabbt veta från Signe att värme inte är någon favorit. Hon är helt genomblöt i nacken, stackarn. Det är i soffan på en sval filt och i bara blöjan hon trivs bäst just nu.

Idag har vi varit på auktion i Lund. En riktigt trevlig utflykt även om vi inte fick med oss nått hem :) Jag kan säga att vi sänker snittåldern rejält när vi åker på auktion :) Det är en av Fredriks intressen och jag har inget emot att hänga med.

Här ligger vår älskling utmattad i mitt knä efter en het dag på auktion.

Denna goda sallad åt vi till middag i går i sommarkvällen. Serranoskinka, italiensk salami och mozzarella och ett glas iskallt rosé till det, mums!

Ha en fortsatt skön sommarhelg!