♥ Akuten

Hej på er!

I tisdags slog det mig ytterligare än gång hur mycket jag älskar min dotter! Det är en obegränsad kärlek ♥


Vi hade satt oss för att äta i uterummet. Min pappa skulle bara hämta dricka och kunde självklart inte låta bli att pussa på Signe när han gick förbi, och det va tur det. För han såg precis hur ett "björkfrö" landade i vår prinsessan öga. Panik utbröt och jag sprang och hämtade tops och ögonvatten. Mamma som jobbar inom sjukvården försökte få ut den samtidigt som Fredrik försökte "bända" upp Signes öga. Hon skrek och knep igen sina små ögon. Jag grät och kände mig helt hjälplös! Tillslut lugnade vi ner oss och jag tog upp Signe i min famn. Hon fortsatte och blunda och somnade tillslut i min famn. Fredrik ringde sjukvårdsupplysningen samtidig som vi tog på oss för att åka till barnakuten.


Väl där fick vi komma in direkt och sköterskorna försökte på samma sätt som vi gjort hemma. Men det gick inte nu heller. Ögonläkarna fanns tydligen i Malmö så sköterskan ringde och förberedde dem att vi skulle komma. Det pratades om sövning och att vi skulle vara kvar över natten!! Jag grät igen... När vi gick ut igen såg jag flera stycken i väntrummet och frågade Fredrik och mamma om de satt där när vi kom... :) Vi hade alla tunnelseende, för det hade de antagligen gjort.

När vi kom till Malmö hann vi inte ens byta blöja på Signe innan läkaren tog emot oss. Hon gjorde på samma sätt som vi. Skillnaden var bara att hon visste hur mycket hon kunde ta i. På två minuter va det över. Puh... vi var alla lättade. Nu får Signe penicillin i form av salva i hennes lilla öga! Som tur va led hon nog inte så mycket av det då hon sov hela bilresan till Lund och även hela vägen till Malmö. På drygt två timmar var vi hemma igen och hon fick inga skador på ögat som tur är.

Det var nog inte sista gången vi får va med om sånna äventyr. Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad på sjukhusen, det brukar inte gå så fort. Men jag är medveten om att ett spädbarn går före i kön :)


Ha en fortsatt skön kväll!

// Sara♥


:Erika

Nämen lilla vännen... Tur att det gick bra! De glömmer ju fort som tur är :) KRAM

2010-07-08 @ 18:23:48
Hemsida: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se/
:Martina

Herregud! Skönt att allt gick bra iaf! Saknar skruttan! <3 Pussa henne från oss!

2010-07-08 @ 21:19:38



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0