♥ Vasahelgen

Hej på er!

Vilket väder det var i fredags när vi satte oss i bilen fär att köra 75 mil... solen gassade in och solbrillorna åkte på. Synd att jag inte är utanför bilen, tänkte jag.

Resan gick bra. Det var väldigt lite trafik och vi stannade för att sträcka på benen några gången. Jag hade gjort räkbaugetter som vi åt i bilen till lunch. Nä vi kom till Mora vid åtta tiden tog vi en pizza med Martina och Patric.

Lördagen ägnade vi åt vasaloppsmässan och dalahästförsäljning i Nusnäs. Sen tidigt i säng för killarna som gick upp kl 4 för att äta frukost.

Jag och Martina sov i alla fall till halv åtta och såg starten i soffan :) Sen bar det iväg till spåret där vår uppgift var att heja på våra män och ge dem dricka och energi i allmänhet. Tror det var nöjda med vårt jobb i alla fall.

Lite bilder från Vasaloppssöndagen!


Spåret i väntan på "löparna". Det var sol i ca 10 minuter och jag hann föreviga det på kort :)


Ledarna i Vasaloppet. Vi stod efter kontrollen i Evertsberg. Här har de åkt ungefär hälften.


Så här såg jag ut, dagen till ära i min svärfars jacka :)


Älsklingen får varm saft och pepping av kusin Martina. Han ser fräsch ut för att ha kört 4 mil på skidor.


Det är denna skylten alla skidåkare vill komma fram till :)


Här har älsklingen bara några meter kvar till mål. Du är så duktig! Han kunde inte åka en sekund snabbare sa han efter loppet :)


Nyduschad kille efter nio mil på skidor. Den jättebra tiden blev 7 h och 35 minuter! Vilken prestation ♥.
En hammare i handen i stället för traditionell träning verkar vara min mans knep :)

// Sara♥




:Erika

Ja det var bra kämpat! Har en kille på jobbet som klarade det på under 5 timmar! Att de ens orkar ta sig igenom det känner jag :P

2010-03-11 @ 15:41:04
Hemsida: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se/
:Emmelie Tyrberg

Hej!



Kul att se att ni mår bra (alla tre)! Vi funderade på om Fredrik åkte då vi tittade på TV i söndags. Måste säga att det känns bra att se det i TV-soffan. Vi har köpt längdskidor denna oändliga vinter och kört en del, men 5 km räcker bra för mig! Magnus lägger på ett var och kör då ca 7,5.



Med oss är det bra. Vi ska om tre veckor köra de där milen + 15 till. Idre en vecka. Det ska bli härligt! Inte för att man längtar efter snö direkt, men skidor är ju alltid trevligt!

Ha det bra och hälsa alla!

Emmelie

2010-03-11 @ 16:29:39



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0