❤ Rymmer

Hej på er!

Idag är en sån där dag när livet känns lite tungt. Jag rymde hemifrån en stund för att få andas lite. Det är skönt att röra på sig. Att ha en gnällig, trotsig, matvägrande treåring hemma tar på krafterna och utmanar mitt tålamod till max. Vad ska vi göra? Har alla det så här?

Nu är vi i alla fall på väg till goda vänner för lek och mat. Ska bli mysigt! Nya tag i morgon ;)


:Pernilla

Vi hade också en trilsknande kille hemma som pottvägrade. Jag har läst om detta och det är antingen pottan eller maten som de vägrar över. Störigt! Jag matvägrade när jag var liten också. Finns ju mycket litteratur om det av en anledning. Vi använder oss av Anna Wahlgrens idéer just vid pott-träningen (som man kan använda vid maten också) och det verkar fungera. Det var min svärmor som föreslog det just för matstunderna och pottan! Lycka till!

2013-07-11 @ 20:40:47
:Marie Brander

Det är väl en bra idé att gå hemifrån en stund om man kan. Då brukar det kännas lättare. Man samlar lite tålamod och då blir det oftast färre bråk. Att tänka att trots är utveckling hjälper mig. Det går upp och ner för alla! Plötsligt känns det lättare igen! Kram

2013-07-12 @ 17:12:04



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0