♥ Masterchef

Hej hej!

Mammaledig som jag är och med en dotter som mest vill vara uppe i mitt knä, så kommer jag inte längre än till soffan vissa dagar. Då är det lätt att fastna i program som går mitt på dagen. Detta har hänt med mig! Jag älskar tävlingar och mat, så ett tvprogram där man tävlar i mat är ju då perfekt. Just nu går Masterchef Australia. Där tävlar amatörkockar i olika uppgifter och maträtter. Det är ett himla spännande program tycker jag :) Just i dag så avgjordes finalen och jag vet inte om jag kan skylla på hormoner med jag satt o grät i soffan mitt på blanka dagen, haha :)


Dessa tre herrar, Gary Mehigan, George Calombaris och Matt Preston har varit domare under programmets gång. Tydligen framstående kockar och matkritiker i Australien :)




Denna fantastiska kvinna, Julie Goodwin, vann!



Det som är ännu roligare är att detta program kommer till Sverige. Inspelningen görs i höst och ska sändas på tv4 i vår! Jippi!


Per Moberg, Marcus Aujalay och Leif Mannerström ska vara juryn som bedömer och coachar de blivande kockarna. Kul!


Bild lånad av tv4.se

Detta ser jag framemot!


// Sara♥





Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0