♥ Tommy Myllymäki

Hej hej,
 
Jag följde programmet Kockarnas kamp nu i höstas. Den vinnande kocken blev Tommy Myllymäki. När jag såg honom göra en höstig Chili på nyhetsmorgon tänkte jag slå till och göra en av hans recept. Det blev supergott och högsta betyg av min man :)
 
Tommys chili
2 st gula lökar grovt hackade 
4 st vitlöksklyftor skivade 
1-2 st röd chili skivad med kärnor 
2 tsk malen spiskummin 
2 tsk malen koriander 
1 tsk rökt paprika 
1 tsk torkad oregano 
1 tsk torkad fänkålsfrö 
1 st lagerblad 
2 msk tomatpuré 
3 dl kalvfond 
Salt 
Olja till stekning 
800 g högrev i tärningar 
 


 
Mitt första långkok. Det kommer nog bli fler i höst.
 
// Sara♥
 

:Hanna W | BF 2013 ♥

gott :}

2012-11-08 @ 14:59:58
Hemsida: http://mammawild.blogg.se
:Erika

Det lät gott! Har du ngn länk till receptet? Hittade ingen, tycker recept.nu verkar vara en krånglig sida. Vill veta mer utförligt hur man gör :)

Svar: Jag tror jag sökte på Tommy´s chili eller nått liknade. Ska kolla upp det.
Sara

2012-11-22 @ 12:28:22
Hemsida: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0