Müsli

Hej! 

Jag har provat att göra min egna GI müsli. Den blev supergod! Prova den!


Recept på min GI müsli 

350 g havrekärnor
1 dl hasselnötter
1 dl valnötter
1 dl mandel
1 dl solrosfrön
1/2 dl linfrön
1 msk kanel
1 msk olja
2 msk vatten
2 msk flytande honung
1 dl kokosflingor
70g blåbär
35g gojibär

1 sätt ugnen på 200 grader. Hacka nötter och mandel. Blanda havrekärnor med nötter, frön, kanel, olja, vatten och honung.

2 sätt in i ugnen och rosta i cirka 20 minuter. Rör om då och då så inte müslin bränns.

3 ta ut plåten och blanda ner kokos och torkade bär. Förvara i en burk med lock. 





















:Malin - loppi.se tvillingmorsan

Å hoppas att jag snart får ork att göra jag med. Ser kanon gott ut. Kram och ha en underbar kväll

Svar: Tack det samma! Hoppas ni kommit in i föräldrarrollen lite i alla fall ;) Kram
Sara

2014-02-15 @ 20:02:54
Hemsida: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0