♥ Häftig upplevelse

Hej på er!

Förlåt att jag inte skrivit och berättat om ultraljudet. Men allt var bra med barnet, så vi är lyckliga.

Det va som sagt en riktig häftig upplevelse att se vårt barn som lever inne mig ♥. Den sparkade, kliade sig på näsan och drack under den timmen vi fick se på. Jag har ju inte känt så mycket sparkar än (men några) och mina kollegor har sagt att min moderkaka säkert ligger framtill så att det är därför. Så var det, så förklaringen varför jag inte känt det lilla livet så mycket är för att det ligger en tjock moderkaka i vägen. När bebisen har växt till sig yttterligare lite så kommer jag känna sparkarna tydligare. För det rörde sig verkligen där inne kan jag lova :) Den vägde knappt 200g och var ca 18cm lång.

Det är många som tror att det är en pojke som växer i mig. Framförallt min man, mamma och syster! Men vi ska inte ta reda på könet så det kommer bli en överraskning den 7 maj (om den vill komma på sin BF). Vi fick datumet flyttat två dagar. Men den 5 eller 7 maj det känns som det kvittar. Den kommer när den kommer ändå.





:Sofia

SV: Lugnt, svårt för dig att veta att det var min enda lediga dag innan den tjugoförsta. ;)



Aw! Gnuttisen! Så söt! Jag ser att han har min näsa. Man ser lätt att det är jag som är moster. ;)

2009-12-10 @ 16:10:53
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
:Sofia

SV: Självklart inte. En prinsessa är minst lika välkommen! ;)

2009-12-10 @ 17:21:39
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
:martina

Det är måste ju vara hur häftigt som helst! Härligt att se att det är en frisk liten knodd därinne! Kull!

2009-12-10 @ 20:19:42
Hemsida: http://malexandersson.webblogg.se/
:Sofie

Hej!

Kul att se det lilla livet!

Hörde att ni va på samma cafe som vi innan, ödet..

till oss sa hon oxå att "han" ser ut att må bra, man tycker ju att de borde ha lärt sig att man tolkar in allt dom säger ang barnets kön, men men..



Jag tror ju att det blir en tjej jag när dom flyttade fram datumet, men det blir ju bra hur som hellst!



Här är allt bara bra, praktiserar just nu på ungdomspsyk på St Görans sjukhus, det är jätte kul, men det blir lite mycket om man har skolarbete oxå, men lite jul ska man nog hinna med!



Ha det nu så bra o hälsa han där hemma o bäban där inne.. Kram på er!

2009-12-10 @ 23:00:59
:Tova

Åhh så spännande!! :)

Minns känslan av ultraljudet första gången (iofs gjorde vi ett redan i v. 12, men då syntes knappt något...) Så himla fascinerande, skulle kunna ligga o titta på bebisen hela dagarna om det gick :)



Kul med en majbebis, själv väntar jag en grabb till januari :)

2009-12-11 @ 16:05:04
Hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
:Anonym

tänk om den lilla skulle komma den 9.e, din turdag ;D

2009-12-12 @ 14:36:53
:Tova

Vad roligt :) ja det känns lite overkligt att det är slutspurt nu för mig, känns ju som nyss vi var på UL och kikade på det lilla pyret!



Jag hade moderkakan i framvägg, och kände inte TYDLIGA sparkar förrän v. 25 nånting. Men innan dess kände jag som små bubblor typ, som dock lika gärna kunde varit tarm-knorranden eller nåt ;)

2009-12-14 @ 16:39:06
Hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
:Rebecca

Grattis! Ultraljudet var ju bland det häftigaste jag varit med om. De flesta tror att jag har en kille i magen också och jag börjar själv tro det. Jag har bf 5 maj så vi är nästan exakt lika långt gångna!

Mysig blogg!

2009-12-15 @ 13:00:28
Hemsida: http://mingravidblogg.blogspot.com
:Erika

Wow vad häftigt! Måste kännas mer verkligt nu när ni har sett den. Ska bli så kul att se när den kommer ut vem den kommer vara lik och så :)

2009-12-15 @ 13:14:50
Hemsida: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0