♥ igen :(

Hej på er!

Jag glömde berätta vad som hände i helgen.

Jag kände samma dumma känsla i mitt vänster ben som jag gjort många gånger tidigare :( Men i förra veckan så va vi ute med jobbet en sväng och åkte bla "segway". När jag skulle hoppa av den där saken så slog jag i benet. Därför tänkte jag att jag nog hade blåmärke från det. Eftersom det bara var två månader sen jag kände samma sak så känner jag mig lite "tjatigt" när jag upptäcker symtomen. Men under lördagen blev det värre och jag tänkte att nog är det en propp igen. Under söndagen hade jag stödstrumpor på mig och upplevde att svullnaden avtog. I måndags ringde jag till avdelningen på sjukhuset och ubdrade om de kunde kolla på det. Men svaret jag fick var att jag kan bara komma dit när blodproppen är konstaterad och det kan den bara blir på AKUTEN!! ÅÅÅ så jobbigt! Sitta på akuten hela dagen var jag inte så sugen på. Men väl där och när jag berättat mitt ärende så tog det inte tre minuter innan jag fick träffa läkaren (tom innan jag träffade en sköterska). Läkaren kände på mitt friska ben för att känna hur det va och sen på mitt "sjuka" och sa att det behövs inte röntgas ens, jag känner proppen här. Jaha?! sa jag. Nu helt plötsligt va det jättelätt att se medan det förra gången var hur svårt som helst. Men i vilket fall som helst så är den en liten ytlig propp som ligger precis under huden. Jag fick en spruta med blodförtunnande medel och sen skulle jag smöja med zon!! Tydligen är det som om jag har en inflammation i venen ochdet ska hjälpa att smörja zon då. Det har hjälpt då svullnaden, rodnaden och det ömma har gått ner. Nu är det nästan tur att det inte är 30 grader då det är väldigt varmt med stödstrumpor!! Nu är jag säker på att det var en liten ytlig propp även då för två månader sen men venerna är så tunna och små där nere vid vristen att det inte syns på kontraströntgen. Jaja, jag får väl helt enkelt vänja mig vid att få små proppar i mitt vänster ben. Men så länge det är ytliga och stannar ner vid vristen i vänster benet så får jag väl vara nöjd.

Stödstrumpor resten av livet!!! Tjohoo!!

Kram till er!

// Sara♥


:Sofia

Hej vännen...

Tråkigt att höra att du inte e riktigt bra...

Fast ändå bra att dom kunde ta reda på va d va denna gången...

Då kanske ett liv i stödstrumpa kan va överkomligt?

Du kan ju alltid börja designa snygga strumpor... ;)

Ha d så bra...

Kramar

2009-07-10 @ 11:58:02
:Camilla

usch, låter inge kul med propp. Men skönt att det gick så snabbt på sjukhuset den här gången. De kan ju vara rätt sega annars. kram kram

2009-07-10 @ 17:31:34
Hemsida: http://camc.blogg.se/
:Erika

men gud vad jobbigt! vad beror det på? Kan det vara farligt?

2009-07-10 @ 22:35:45
Hemsida: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0