♥ Höststädning

Hej på er!

I helgen har vi inget planerat eller i alla fall så ska vi inte åka i väg över helgen. Vi har pratat om att höststäda i trädgården med allt vad det innebär. Jag har tänkt tvätta fönstren sen får vi se vad tiden säger. Jag har ju aldrig haft ett helt hus att tvätta fönstren på! Fredrik ska räfsa löv och ta hand om likande saker i trädgården.

Ett annat projekt för helgen är att kolla på kakel och parkettgolv så vi har bestämt oss när det väl är dax att köpa det. Vi vill inte att snickaren ska behöva vänta på oss, så vi vill ha bestämt oss redan nu. Sen ska vi kolla vad som blir billigast, om vi köper sakerna eller om vi går via hantverkarna. Ibland har de ju lägre inköpspris men gör ett pålägg till oss konsumenter så det kanske går jämnt upp. Vi får se vad vi hittar. Vi ska leta rea och kampanjer på olika sånna saker i helgen i alla fall. Vi vet redan att det badrumsmöblerna vi är sugna på finns till 20% rabatt till och med sista oktober.



Ha en fortsatt bra dag!

// Sara♥

p.s jag skulle berätta om läkarbesöket, men det finns inte så mycket att säga. Läkaren undrade varför vi va där för det är ju så himla enkelt det här med sprutorna, enligt honom. Jag vill aldrig ha med denna läkaren att göra någon mer gång och det ska jag vara väldigt tydlig med till min barnmorska, som jag för övrigt gillar väldigt mycket. d.s


:Annika

Jag hoppas ni inte har tänkt beställa varorna från bygghemma.se. De brukar ha 20 % rabatt.

I så fall avråder jag er från att ha med dem i planerna.



Kul att följa din blogg! :)

2009-10-15 @ 14:51:59
Hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
:Annika

Vad bra att ni valt något annat företag!

Ja min bror beställde hela sitt badrum därifrån.

Badrumsskåpet var helt förstört i frakten men de vägrar kompensera honom utan fortsätter bråka så vi ska anmäla dem till Allmänna reklamationsnämnden nu tyvärr. Onödigt tjafs från deras sida om en så 'liten' sak.



Hoppas ni får bättre lycka med er renovering och grattis till 'Gnutten' :)

2009-10-15 @ 20:56:29
Hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
:Sofia

SV: Knäckebrödet var jättegott. Fast ganska salt. Men du gillar väl sånt? Så då är det perfekt för dig. :) Målarna verkar skitduktiga och säger att dom nog blir klara idag. Skönt. Sov i sängen mitt i rummet inatt. Lite galet. Allt annat är täckt i plats. :P

2009-10-16 @ 09:42:09
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0