♥ Barnmorskan

Hej igen!

Vi var hos barnmorska i veckan igen. Allt såg bra ut med blodtryck, järnvärde och bebisens hjärtljud. Så himla skönt! Det är väldigt vanligt att man behöver ta tillskott av järn när man är gravid, men det behöver jag inte göra än i alla fall :) Bebisens hjärtljud ligger på drygt 150 slag per minut, vilket tydligen är normalt.
Jag har bokat in en ny tid för gukosbelastning som alla gravida ska göra i vecka 28. Eftersom jag hade lite högt värde första gången så hoppas jag att det ska vara bra denna gången så jag slipper nått konstigt med graviditetsdiabetes.

Du är på dag 174 av 280. (62,1%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 5 fulla dagar (v24+5).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 7 maj 2010
Du har 106 dagar kvar till beräknad förlossning.

// Sara♥





Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0