♥ Inköpslista

Hej hej!
Idag är jag hemma och är sjuk. Bara ont i halsen och förkyld, så det går väl över snart hoppas jag.
Jag passade på att googla inköpslista till bebisen. Denna lista hittade jag på allt för föräldrar.se. Det är säker massor som är onödigt. Ska ta och gå igenom den ordentligt och göra den till vår lista.
Åka:
Babyskydd (bil) 
Barnvagn 
Skötväska 
Åkpåse 
Parasoll 
Myggnät 
Varm filt 
Regnskydd 
Plastad frotté 
Barnvagnsleksak 
Reflexer till hjulen 
Bärsele 
Täcke 
Kudde 
Fårskinnfäll
Bärsjal
Hjulskydd

Sova:
Madrass 
2 lakanset 
4 dra på lakan 
Plastad frotté 
Mobil 
Flera filtar 
Resesäng 
Täcke 
Kudde 
Spjälskydd 
Babynest

Sköta:
Tvättlappar 
Våtservetter 
Blöjor 
Frottélappar 
Rumpsalva (Inotyol) 
Barnolja 
Febertermometer 
Alvedon 
Borste 
Tops 
Bomullsrondeller 
Skötbädd 
Blöjhink 
Badbalja 
Badtermometer 
Bad-cape 
Nässug 

Till mamma:
2 amnings-bh 
Amningsinlägg 
Bindor 
Bystvärmare 
Minst 2 amningströjor 
Bröstpump 
Mjölkuppsamlare 
Bröstvårtsalva 
Bröstvårtsluftare 
Massageredskap
Amningskudde 

Möbler & Prylar:
Spjälsäng 
Skötbord 
Byrå 
Babysitter 
Leksakskista 
Skallra 
Baby-gym
Mjukdjur
I dag är det 100 dagar kvar tills vi får träffa vår älskade och efterlängtade bebis♥. Passande nog så ska jag ta spruta nr: 100 ikväll!
Du är redan så älskad av många♥

// Sara♥

:Marie B

100 dagar kvar... Undrar hur många dagar vi har kvar?!? Oj vad grejer det var på listan. Ja det är nog som du säger bra att göra den till sin egen...

2010-01-27 @ 13:04:12
:Karina

Åh vad glad jag e för eran skull. Tänk egentligen vad mycket man borde ha till sina goding o det "gnutten" bara egentligen behöver e sin mamma o pappa Lycka till o må gott så hoppas jag att vi ses snart.



Kramar Karina

2010-01-28 @ 08:11:27
:Sofia

SV: Jag tyckte den var bra. Sjukt hemsk egentligen. Men fängslande. :P

2010-01-28 @ 11:45:42
Hemsida: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
:Johanna - nybliven mamma

va spännande! grattis :)

2010-01-29 @ 13:25:36
Hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
:Camilla

Allt som står på listan inser man snart att man inte behöver. När vi fick Noah hade vi skaffat de "viktigaste" grejerna, spjälsäng, skötbord, babyskydd, vagn samt hygienartiklar. Det går att köpa hur mycket som helst. Men det är bättre att köpa till när de små liven har kommit. Det är en härlig period nu när man börjar och "boar". Det var under de här veckorna jag mådde som bäst. =) kram kram

2010-01-30 @ 06:57:28
Hemsida: http://camc.blogg.se/
:unique

Nagelsax är en bra idé oxå. De river sig själva OCH mamma en massa



Den listan tyckte jag var riktigt bra faktiskt. Jag har nog allt utom amningskudde. Mina kuddar funkar lika bra

2010-01-30 @ 08:01:38
Hemsida: http://saratilling.devote.se
:Tova

Haha oh ja, gud vad mycket onödigt som finns på de där listorna :) har knappt en bråkdel av de där grejerna...

Som min "förnuftiga" mamma säger: det enda bebisen verkligen behöver är sin mamma...

(Sen kan det ju förstås vara grymt smidigt med blöjor, barnvagn och sånt trots allt, haha)

2010-02-01 @ 16:32:52
Hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0