♥ Blomsterkurs

Hej!

I kväll var det äntligen dax för mig att få lite egentid. Jag var på en blomsterkurs som floristen här i byn anordnar. Det var jag och 10 damer i 60 års åldern ungefär. Men det var kul ändå :)

Kursen hette ljusfat och höstbukett.

Här är resultatet :)


Jag har använt mig av blomsterskum (oasis) för sidenblommor och tryckt i mossbollar, lila blad, brudslöja, kastanjer och vide. Rosorna står i "provrör" som jag klätt i blad. Själva blomsterarrangemanget sitter fast på fatet med en typ av häftmassa.


I höstbuketten har jag använt kängurutass, gerbera, nejlikor samt johannesört. Sen har jag fäst små äpplen i nejlikorna samt japanska lyktor på stjälkarna till kängurutassen.


Kursen håller på i ca tre timmar och vi får alla blommor och allt material för bara 400 kr. Det tycker jag är ett bra pris. Jag ska gå en kurs lite närmare jul också.

// Sara♥





Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0