♥ Shanghai

Hej på er mina vänner!

Nu äntligen har jag fått tid över för att dela med mig av vår häftiga resa till er.

Fredrik åkte några dagar tidigare för att jobba. Så jag, Signe och hennes farmor och farfar kom till Shanghai på torsdags morgonen, Kina tid. Tiden är sex timmar före, så vi "missade" en hel natt. Jag sov inte så mycket på planet ner så jag va ganska trött det första två dagarna. Signe somnade ju ganska lätt i sin vagn på dagen så det var lite svårare att vända hennes dygn. Men det funkade jättebra och det var bara första natten som blev fel för henne. Övriga nätter sov hon bättre än hon gör hemma :)


Signe i sin korg på flyget.


Här äter jag med pinnar för första gången. Det var inte lätt kan jag säga.


Så här såg det ut mest hela tiden när vi gick på stan. Kineserna är är väldigt fascinerade av barn! Signe var som en rockstjärna :)


En av alla pärlbutiker.


Här äter vi på en riktigt hemtrevlig restaurang. Notera pinnarna!


Vi besökte ett kinesiskt tehus. Massor med folk överallt!


Vi var ju tvugna att prova på det kinesiska te:t


Ytterligare en bild på en folksamling kring vår stjärna :)


Det berömda tv-tornet hade vi som utsikt från en restaurang en av kvällarna.


Signe var mestadels så här glad hela resan ♥


Vi spenderade en hel dag på Världsutställningen. Ni ser Kinas paviljong till vänster.


Signe rider på maskoten för Världsutställningen. (Det var inte bara vi som tog kort vid detta tillfälle kan jag berätta. Vår dotter är värsta fotomodellen :)


Allt var stort och mäktigt. Danmark hade till och med flyttat sin största turistattraktion hit under denna perioden. Helt galet!


Så här ser Sveriges paviljong ut från utsidan.


Trött mamma och dotter på flyget hem.

Vi hade en kanon resa och Signe skötte sig strålande!

Det var inte sista resan med vår underbara dotter :)

// Sara♥

p.s jag ska visa er våra inköp i ett senare inlägg :)


:Martina

Ja det är ju inte konstigt att det blir sådan uppståndelse kring Signe. Hon är ju verklgen hur söt som helst! Längtar tills ni kommer hit så vi får träffa er igen!

2010-10-23 @ 20:58:46
:Sanne - mamma till lykke

måste bara fråga, den där korgen Signe hade på flyget, gäller det bara under långa flygresor, har aldrig hört om dem innan nämligen. kram :)

2010-10-24 @ 12:19:18
Hemsida: http://lykkeochjag.blogg.se/
:Sanne - mamma till lykke

ja hihi.. det var kul :) såg en annan tjej som hetter lykke maria, det var häftigt.. okej, då vet jag :) ska troligtvis till turkiet i sommar så undrade bara. Har tittat in tidigare, stod med på tovas bf-lista med min gamla blogg men den slutade jag med :) men det var längesen :) kram

2010-10-24 @ 22:36:52
Hemsida: http://lykkeochjag.blogg.se/
:Sofia

Va underbart ni haft det...

Kramar

2010-10-25 @ 08:15:22
Hemsida: http://mattelins.blogg.se/
:Linda

Ni verkar ha haft en spännande resa i ett spännande land. Härligt att ni uppskattade resande med barn, det gör vi med. Det blir annorlunda men mysigare att ha dem med!

2010-10-26 @ 11:38:45
Hemsida: http://buslarson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0