♥ Prinsessa

Hej hej!
 
Vi har en riktig liten prinsessa här hemma. När farmor och farfar hade med sig finaste prinsessklänningen var lyckan total! Tack för det ♥
 
 
 
 
Det är klart vi påverkat henne till att vara en riktig tjejig tjej. Men det är ändå lite chockartat när vi börjar märka att hon väljer sin rosa tallrik framför den blå. Men vad gör det? Gillar hon den rosa bättre så får hon gärna göra det. Det hade lika gärna varit den gröna eller gula hon fastnad för.
 
Som ni märker är inte jag den där "hen" typen :) Vad tycker ni om diskussionen "hen"?
 
// Sara♥
 

:Linda

Jag är inte heller en stark förespråkare av hen. Däremot försöker jag tänka på att utöka barnens valmöjligheter och inte begränsa dem. Både William och Bianca har kläder i både "pojk- och flickfärger". Båda har både bilar och dockor. Jag försöker se individen istället för att det är en pojke eller flicka. William har älskat rosa och Lila mest ända tills nu, då det bytt till blått och svart... Bianca gillar rosa och allt som har Pippi på sig. Det går i perioder. Jag försöker visa intresse för det som verkar intressera dem. Strunt samma om just den saken klassas som en pojk-eller flicksak. Precis som du älskar jag mina barn för det de är, inte för att de gillar en viss färg eller har ett visst intresse. Det är ointressant.
Kram på dig och er fina prinsessa

2012-11-19 @ 20:09:14
Hemsida: http://Buslarson.blogg.selarson.blogg.se
:Hanna Karlsson

Jag använder hen i mina arbeten i skolan. Smidigt då. Men annars är jag inte för ordet. Vi är hon eller han, punkt slut.

2012-11-19 @ 20:50:39
Hemsida: http://hannafialotta.blogg.se/
:Sofie

Välkomna till prinsess livet! Kommer att hålla i sig ett par år.. Men det underlättar mycket som vad för klänning som används vid kalas och andra högtider..;) njut av tiden och lite spets, siden, sammet, glitter och paljetter gör ingen skada i långa loppet, gäller både killar och tjejer :). Ha det nu så bra! Klappa magen från mig ;)

2012-11-19 @ 22:32:12
:Rosita

Vilken underbar klänning! Vet du var man kan köpa den eller vilket märke det är? Jag skulle vilja köpa en likadan till Wilma.

Svar: Ja, visst är den :) Ska kolla med svärmor var hon köpt den.
Sara

2012-11-27 @ 11:47:04



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0