♥ Mellanmål

Hej på er!
 
Något som är nytt för den här familjen är att vi ska äta ett bra mellanmål efter dagis. Ni som känner oss vet att just maten är en lite kamp mellan oss och Signe. Därför är det lite smått ångest att behöva ta den fajten ytterligare en gång. Första veckan tyckte jag att jag tänkte till och ansträngde mig ordentligt för att göra det roligt och gott. Jag frågade på dagis vad som gick hem. Bla vad det mannagrynsgröt med russin och mjölk. Perfekt, tänkte jag och gjorde det första dagen. "Nej, jag vill inte ha!" Tydligen gjorde jag nått annorlunda eller så handlade det om att hon var hemma och inte på dagis. Nästa dag gjorde jag smootie. Fick tips av Neos mamma. Det började riktigt bra och hon fick vara med och göra den. Men efter en liten stund ville hon inte ha det heller. Sen dess har det blivit macka och yoghurt. Det går hem! Men så enformigt och samma som hon äter till frukost. Ha ni några tips så hjälp mig gärna!
 
 
// Sara♥
 
 

:Pernilla

Det som går hem här hemma (alltid :)) är avokado. Enkelt, snabbt, nyttigt och gott!

Svar: Jaha, det har jag aldrig provat till Signe. Tack för tipset. Ska vi ses någon dag? En lekdate i Stadsparken, kanske? Kram
Sara

2013-04-10 @ 12:43:05
:Maria

Fruktsallad eller bananpannkaka:) alt. Plättar! Mosa en halv - en hel banan och blanda med ett ägg:) smarrigt och mättande!

Svar: Tack för tipsen. Bananpannkaka ska jag prova :)
Sara

2013-04-10 @ 16:57:58
:Marie Brander

Varma mackor, rostat bröd, våfflor, ost och skinkbulle (ska leta fram recept någon dag), knäckemacka med ost, scones är några tips. Och att lägga ett lakan i soffan och ge barnet en banan framför tvn är ett annat tips. Beror på dagsformen;)

Svar: Tack för tipsen! I morgon får det bli pannkakor, då det är soppa på fredagar. Kram
Sara

2013-04-10 @ 23:07:58
:Linda

Våra barn älskar fruktspett. Ta några grillspett i trä och trä på bitar av olika sorters frukt. Av någon anledning brukar det mesta gå in om det är roligt och lite annorlunda mot annars.

2013-04-11 @ 21:40:42
Hemsida: http://buslarson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0