♥ Storasyster

Hej hopp!
 
Vi håller på som bäst att förbereda inför bebisens ankomst. Bla har vi laddat batteri på kamera och videokamera. Vi kom då på att vi varit dåliga på att filma Signe. Men efter lite letande i datorn hittade vi en hel del klipp från när hon var mindre och inte kunde gå. Signe tyckte det var riktigt roligt att se och jag tog även fram hennes böcker från första året som jag satt in kort i. Oj, vad det var intressant. Hon satt och bläddrade i dem jättelänge. Jag tror hon är redo att bli storasyster nu ♥
 
 
 
 
 
I julklapp fick Signe två böcker om att bli storsyster. En heter "Snart har vi en baby" av Gunilla Hansson. Den är superbra. Vi hade bara läst den två gånger när Signe återberättade delar av den helt utan att vi pratade om bebisen. "Bebisen kommer ut mellan mammas ben när den ätit och växt färdigt". Lilla gumman, det kan inte vara lätt att förstå allt. Men vi märker att hon förstår att det är något som händer. Hon säger själv till om hon är stor tjej eller som i bland även liten tjej :) Jag kan tänka mig att den lilla Signe kommer visa sig lite oftare sen. Det är bara att acceptera att det kommer bakslag. Dela mamma och pappa blir ju något helt nytt.
 
 
 
// Sara♥
 
 

:Marie

Åhhh vad mysigt! Våra stora barn gillar också när vi berättar om när de var bebisar och tittar gärns på kort. Vi har också läst många böcker. I våra fall har det alltid varit "värre" i böckerna t ex att bebisen skriker eller äter hela tiden och att mamma och pappa aldrig har tid. Det är ju i och för sig bra om det blir bättre. Det finns en som heter Lilla storasyster. Den är bra. I vår familj har det alltid flutit på bra när syskonen varit nya. Spännande nu! Nu ska jag också vänta lite varje dag på er bebis! Kram

2013-02-05 @ 21:39:07
:Hanna W ❥

Tack så jättemycket :} vilken härlig matta!

2013-02-06 @ 08:38:23
Hemsida: http://mammahjartat.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Visas ej)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0